Budowa domu za 150 tys

Pełna wersja: Nadproża
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
No nie przesadzajmy... Bierzesz projekt i patrzysz jakie są otwory np otwór 150 cm dodajesz po 15 cm zakładu i masz wynik.
Nie do końca po 15 cm...
To powiedz ile
To raczej jest tak że zakład zależy od rodzaju zastosowanego nadproża oraz jego rozmiaru. Z kolei zbyt mały zakład na podparciu uniemożliwi np. przesunięcie ( w ostatniej chwili ) drzwi czy okna o np. kilkanaście cm. Smile
(12.07.2018, 16:45)maciej87 napisał(a): [ -> ]No nie przesadzajmy... 

Mi też ręce opadły jak przeczytałem dziś rano to pytanie...
Nie wiedziałem, co odpisać, żeby było w miarę grzecznie...

Ja też jestem zielony z budowlanki, jednak takie pytanie mnie osłabiło...

Najlepiej będzie, jak kolega zapyta majstrów, którzy będą budować dom. Bo nie umiejąc odczytać z projektu ilości okien/drzwi nie porywałbym się na samodzielną budowę.

P.S. w projekcie jest nadprożo-wieniec.
Kupujesz tylko 1 nadproże 120x24cm nad drzwi wejściowe. A w praktyce 2 sztuki 120x11,5cm.
Dodatkowo nadproża na działówki (tyle ile masz drzwi wewnętrznych). 120x11,5 będą OK.
Chyba, że nie robisz rolet nadstawnych to dodatkowe nadproża nad oknami.
(12.07.2018, 20:48)Michał G. napisał(a): [ -> ]
(12.07.2018, 16:45)maciej87 napisał(a): [ -> ]No nie przesadzajmy... 

Mi też ręce opadły jak przeczytałem dziś rano to pytanie...
Nie wiedziałem, co odpisać, żeby było w miarę grzecznie...

Ja też jestem zielony z budowlanki, jednak takie pytanie mnie osłabiło...

Najlepiej będzie, jak kolega zapyta majstrów, którzy będą budować dom. Bo nie umiejąc odczytać z projektu ilości okien/drzwi nie porywałbym się na samodzielną budowę.

P.S. w projekcie jest nadprożo-wieniec.
Kupujesz tylko 1 nadproże 120x24cm nad drzwi wejściowe. A w praktyce 2 sztuki 120x11,5cm.
Dodatkowo nadproża na działówki (tyle ile masz drzwi wewnętrznych). 120x11,5 będą OK.