Budowa domu za 150 tys

Pełna wersja: Dzień 48 27.09.2016 Ściany działowe cd.........
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanko.
Dziś walczyliśmy od samego rana do 18 i wymurowałem to co było założone.
Czyli gotowa warstwa, w której obsadzone będą nadproża nad drzwiami.
Zostawiam zawsze otwór delikatnie większy więcej niż standard. Niestety już nie raz widziałem sytuację, gdy po wykonaniu posadzki zabrakło miejsca na drzwi...
Lepiej zostawić troszeczkę większy otwór niż delikatnie za mały.

W dniu jutrzejszym z rana obsadzimy nadproża i do wymurowania jeszcze dwie warstwy plus docinka (3-5cm)
Docinka zostanie wklejona w szczelinę. Następnie po związaniu kleju ( na drugi dzień) zostanie od góry przytwierdzona poprzez płytę gk.

Foty robione po 18-tej. Zbyt mało światła do zdjęć lepszej jakości.


Dostaję dużo pm-ów.

- Sporo osób pyta do czego te  poziomice i łaty drewniane są używane.
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania prace idą znacznie szybciej. To po prostu moje ułatwienie. Zupełnie inaczej wygląda sprawa na długich ścianach gdzie nie trzeba się tyle gimnastykować. Po wyznaczeniu ścian przykręcam łaty drewniane do jednej ze stron bloczka w pionie. Strona, która pozwoli na wygodniejszą pracę szczególnie na rusztowaniu. Wystarczy, że pierwszego bloczka od ściany nośnej ustawimy do tej łaty i nie trzeba co chwile kontrolować przy startowaniu poziomicą. Z drugiej strony przymocowana łata aluminiowa (poziomica) do pionu.



- Odpowiadając na kolejne pytanie czy bloczki schodkują w środkowej części ściany.
Jasne, że schodkują, i wcale nie tylko na w środkowej części ściany. Na działówkach jest to normalka. Materiał nie jest po prostu równy.
Bardzo przydatna sprawa to tarka do styropianu z wymienną blachą. Mi jedna blacha za 12zł wystarcza na wszystkie ściany działowe.

- Czy pręt wbity w ścianę wystarczy
Oczywiście, że wystarczy. Wystarczy na co 3 warstwie. Ja daję zawsze na każdej i po ułożeniu pręta na środku bloczka jego na jego koniec  daję trochę kleju. Podczas wbijania klej zostaje zaciągnięty razem z prętem w ścianę. Żeby to rozwiązanie miało sens, pręt musi siedzieć w ścianie na sztywno (klej)
Proszę pomyśleć i odpowiedzieć sobie samemu, które rozwiązanie jest wytrzymalsze. Czy pręt ze stali o przekroju 6mm wbity na głębokość  ~12cm, wręcz wklejony, czy rozwiązanie systemowe, kołek i trzpień o przekroju ~2mm...?
Oczywiście wygodniejsze jest rozwiązanie systemowe bo dlatego tak niewielka średnica trzpienia aby się schował w warstwie kleju.
Przy pręcie każdego pierwszego bloczka musimy "wyskrobać" od spodu aby nam zbyt mocno nie piał do góry. Przy całym bloczku nawet jeśli pręt troszkę pieje w górę, to po posmarowaniu klejem i przyciśnięciu bloczkiem zostaje przyciśnięty.
Przy startowaniu z połówki  lepiej aby pręt sobie leżał na płasko gdyż waga połowy bloczka nie wystarczy aby go docisnęło.


- Do tego momentu zużyłem 8 worków kleju po 25kg, używam blachówy z zębami 6mm. Szczerze to sobie nie wyobrażam pracy na zębach 2mm... Po ustawieniu bloczka młotkiem, szczelina pozostaje nie większa niż ~3mm.

- Czy sznur musi być ustawiony dokładnie w narożniku bloczka.
Każdy ma obcykany swój sposób. Ja dlatego używam łat drewnianych (które muszą być niemalże idealnie proste) aby z jednej strony przykręcić kawałkiem kontr łaty sznur , który obsuwam o kilka mm poniżej krawędzi aby licował się do boku, do płaszczyzny. Dużo wygodniej się muruje przy nierównym materiale. Z drugiej strony ustawiona poziomica do pionu i przytwierdzona hakami budowlanymi widocznymi na zdjęciu, sznur licuje z łatą i tylko przeskakuję na następne warstwy. Staram się murować chociaż po dwie warstwy  aby nie skakać co chwile jak małpa po rusztowaniu. Przy gazobetonie idealne rozwiązanie. Przy ceramice/silce łatę musimy zamocować inaczej.













[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_1.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_2.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_3.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_4.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_5.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_6.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_7.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_8.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_9.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_10.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_11.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_12.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_13.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_14.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_15.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_16.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_17.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_18.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_19.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_20.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_21.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_22.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_23.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_24.jpg]

[Obrazek: kosztorys_budowy_domu_2016_9_25.jpg]