Budowa domu za 150 tys

Pełna wersja: Rozmieszczenie pomieszczeń / strony świata
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mam takie pytanie, może jest proste ale nie znam się na tym dlatego proszę o rady opinie.
Chodzi mi konkretnie o rozmieszczenie pomieszczeń względem stron świata. Która wersja będzie najbardziej funkcjonalna. W pierwszym poście Łukasza jest fotka podstawowej wersji projektu, można też zamówić odbicie lustrzane. 
Który projekt będzie najbardziej odpowiedni ( fotka mojej działki na mapce 2078 ) + ( podstawowa wersja ) + ( odbicie lustrzane )
Wydaje mi się ze ma znaczenie choćby dlatego że można "zaoszczędzić" na oświetleniu 

[Obrazek: c99654cb39a2c13dmed.jpg]
[Obrazek: ece36b051fcb4646med.jpg]
[Obrazek: 3cb6518cd37b13e5med.jpg]

sierzant

Wjazd masz od polnocy (szczesliwcze) wiec ustawiasz wejscie od drogi i salon i dwa pokoje masz od poludnia Wiec ktora wersje wybierzesz zalezy tylko od ciebie obie beda dobre
Kolego antyradar1.
Tak jak napisano powyżej jak zrobisz tak będzie dobrze.
Pytanie czy chcesz mieć rano światło w salonie, a ciemno w pokojach - ja wybieram taką opcje bo lubię długo spaćSmile
Czy też wolisz mieć dużo światła słonecznego po obiedzie w salonie i ciemno w pokojach.
Wbrew pozorom, to nie jest taka łatwa decyzja. To, że wejście od północy, to jest oczywiste. Ale działka jest wąska, ma coś ok. 22 metrów szerokości. Po odjęciu przepisowych 8 metrów i szerokości domu pozostaje niewielkie pole manewru. W dodatku od wschodniej strony rośnie drzewo (zostaje?). W tej sytuacji brałbym wersję lustrzaną, jeden pokój miałby okna od wschodu, a salon i kuchnia od zachodu.

A nie zastanawiałeś się nad przearanżowaniem domu tak, żeby zrobić wejście na krótszej ścianie? Przy wąskiej działce 2 metry to dużo. Wschodnia strona wydaje mi się bardziej zacieniona, więc z tej strony umieściłbym kuchnię, łazienkę i kotłownię (zdaje się jest gaz w okolicy).