Witam.
Moje pytanie jest następujące, czy rozwiązanie z rysunku 1 jest dobre i jak ma się do tego z rysunku 2? Majster uparł się na 1.
Nadmieniam że bloczki fundamentowe chciałbym ocieplić styrodurem 10 cm, natomiast ścianę w późniejszym etapie styropianem 15 cm. Zastanawiam się, przyjmując założenie z rysunku 1 czy ocieplenie jeszcze tego jednego bloczka w warstwie podłogi 10 cm styroduru to nie za mało?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Pozdrawiam.
Moim zdaniem rozwiązanie nr 2 jest korzystniejsze:
1. izolacja pozioma nie jest narażona na zniszczenie w załamaniach. Zwłaszcza papa nie przystosowana do zaginania pod kątem 90st.
2. znacznie lepszą izolacyjność cieplną ma pustak ceramiczny/gazobeton niż pełny bloczek fundamentowy (w rozwiązaniu nr2 docelowa posadzka niemalże styka się z zimnym bloczkiem betonowym)
Ty płacisz, ty wymagasz
Specjalistą nie jestem, ale dla mnie rozwiązanie 2 jest lepsze - podłoga na gruncie w poziomie z fundamentem -> łatwiejsza izolacja. Tak robi teraz Łukasz na filmikach i ja też tak będę robił.
(09.03.2017, 12:46)hesus000 napisał(a): [ -> ]Moim zdaniem rozwiązanie nr 2 jest korzystniejsze:
1. izolacja pozioma nie jest narażona na zniszczenie w załamaniach. Zwłaszcza papa nie przystosowana do zaginania pod kątem 90st.
2. znacznie lepszą izolacyjność cieplną ma pustak ceramiczny/gazobeton niż pełny bloczek fundamentowy (w rozwiązaniu nr2 docelowa posadzka niemalże styka się z zimnym bloczkiem betonowym)
Ty płacisz, ty wymagasz
Wszystko prawda. Dodam jeszcze jedno. W wersji 1 drzwi będą osadzone na fundamencie więc zimno będzie ciągnęło że hoho. To samo będzie z ewentualnymi drzwiami tarasowymi lub oknem jak ktoś sobie od samej ziemi zrobi. Wybierając wersje nr 2 będzie wyżej posadzka więc będzie schodek do domu, ale myślę że to nie problem. Ja to na pewno wybiorę wersję nr2.
Również polecam wersję 2.
W 1 przy ogrzewaniu podłogowym szczególnie będą duże straty ciepła do gruntu, nie wspominając już jak pisali poprzednicy o kłopocie z zachowaniem ciągłości hydroizolacji.
Natomiast w wersji 2 warto rozważyć postawienie pierwszej warstwy z ceramiki i wypełnieniu przegród perlitem.
Ja zastanawiam się podobnie jak w 2 tylko dodatkowy dać szalunek fundamentowy tracony z XPS.
Koszty? Producent podaje taką oto
tabelkę i jak Łukasz skończy to sobie prównam czy ma się ona jakoś do rzeczywistości.
Do zastanowienia i analizy.
Zamiast
ma być
Wypowiedź Łukasza na podobny temat:
http://www.forum.domza150tysiecy.pl/thre...ml#pid1480
Papier wszystko przyjmie. W arkuszu zawyżono koszty wykonania ławy o szalunek który nie jest konieczny( jak dobrze widać na filmach Łukasza). Podobnie nie wszyscy zdecydują się na ocieplenie ścian XPS i wybiorą o wiele tańszy EPS. Osobiście wolałbym zastosować płytę fundamentową zamiast takiego szalunku traconego.
Płyta izolowana = płyta fundamentowa? W innym miejscu na forum ktoś dostał wycenę na około 37 tyś. Drogo. Ale ja też nie mogę sie pogodzić z tym, że tyle ciepła jest tracone przez tradysyjny fundament
są jakieś sposoby na zaizolowanie fundamentu od samego spodu? Bo kolega Sly12344 słusznie zauwazył że nacisk będzie duży na styropian a wiadomo każdy styropian nawet najtwardszy jest w jakimś stopniu plastyczny.