Budowa domu za 150 tys

Pełna wersja: Ogrzewanie gazowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam.
Znajdzie się ktoś kto mi wytłumaczy (jestem kompletnym laikiem w tym temacie). Planuje w niedalekiej przyszłości wybudować ten domek i chciałbym mieć w nim ogrzewanie tylko gazem i cały dom z ogrzewaniem podłogowym (plus ewentualnie drabinkę w łazience). Chce zlikwidować całkowicie kominek. I w związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy w takim wypadku likwiduję obydwa kominy? Czy któryś zostaje?
2. Jak wygląda w takim przypadku wentylacja? Co trzeba by było zrobić?
3. Jeżeli dobrze zrozumiałem czytając na forum o ogrzewaniu to trzeba by było piec dwufunkcyjny  kondensacyjny i najlepiej jakiś zbiornik do tego by nie było problemu, że w trakcie kąpieli nagle zacznie lecieć chłodna woda?
4. Czy przy ewentualnym montażu samego pieca dwufunkcyjnego bez zbiornika czy jest możliwość zamontowania go w spiżarce ewentualnie w łazience? (Chodzi mi po głowie zmiana polegająca na usunięciu kotłowni by powiększyć pokój, jeżeli jest taka możliwość)
Proszę o poradę
Ad.3 -jak piec dwufunkcyjny to bez zasobnika (ciepła woda ogrzewana na bierząco).
Ad.4 musi być wtedy z zamkniętą komorą spalania.
(13.06.2017, 23:28)piotr0822 napisał(a): [ -> ]2. Jak wygląda w takim przypadku wentylacja? Co trzeba by było zrobić?

Albo stawiasz kominy wentylacyjne, albo je likwidujesz i robisz wentylację mechaniczną.

sierzant

Albo robisz wywiewniki dachowe (wygladaja jak grzybki)
mamy podobny dylemat,
Ja likwiduje kanał spalinowy w salonie, likwidacja kominaka, ale zostawiam komin z kanałami wentylacyjnymi sztuk cztery w układzie czwórka, komin przerzucam do łazienki dzieki czemu spizarnia sie powiekszy.
Robie wylewke i fundament pod komin w spizarce, ale komina nie buduje, kotłowni rowniez nie likwiduje, pokusa powiekszania pokoju jest,