Budowa domu za 150 tys
Komin do gazu - Wersja do druku

+- Budowa domu za 150 tys (http://www.forum.domza150tysiecy.pl)
+-- Dział: Forum budowlane (http://www.forum.domza150tysiecy.pl/forum-29.html)
+--- Dział: Forum ogólne (http://www.forum.domza150tysiecy.pl/forum-3.html)
+---- Dział: Ogrzewanie (http://www.forum.domza150tysiecy.pl/forum-37.html)
+---- Wątek: Komin do gazu (/thread-1247.html)

Strony: 1 2


Komin do gazu - Michał G. - 08.09.2018

Nie znam się na kominiastwie.
Kolega sierżant od poczatku mocno sugerował likwidację komina i wyrzut spalin przez ścianę.
Rzuciłem hasło projektantce podczas adaptacji, ale nie podchwyciła tematu. Ja się nie orientuję, więc nie naciskałem.
Zaprojektowano mi 2 kominy (kominek + kocioł gazowy).
Instalator odradził nam komin.
Zaproponował wyrzut spalin przez ścianę. Nie podobał mi się ten pomysł ze względów estetycznych.

Stanęło na tym, że z kotła wyjdzie rura, która przejdzie pionowo przez stryszek, a z połaci dachu zostanie wyprowadzona przy wykorzystaniu "kominka dachowego". To taka dachówka, która w zależności od modelu dachówki kosztuje ok 250-600 zł.
Nie pamiętam jaki rodzaj rury będzie zastosowany.

To rozwiązanie pozwala oszczędzić na kupnie, budowie i obróbce komina. Poza tym komin jest zawsze miejscem potencjalnych nieszczelności...


RE: Wybór komina do gazu - peater - 08.09.2018

Po wstępnym rozeznaniu w temacie u siebie będę robić tak że komin zostanie postawiony z samego pustaka kominowego pojedynczego i w zależności od zastosowanego pieca na etapie jego montażu zostanie w nim umiejscowiona rura podwójna do wyrzutu spalin od pieca kondensacyjnego. W zależności od wybranego pieca może okazać się że przy tej samej mocy jeden będzie mieć lepszą sprawność przy rurze od wyrzutu spalin o średnicy 80 a inny przy 100. Piec oczywiście gazowy z zamkniętą komorą spalania. Jeśli ktoś ma wybrany na 100% model pieca to można postawić komin systemowy.


RE: Wybór komina do gazu - peater - 08.09.2018