Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Deskowanie - czy jest sens
#1
Witam.
Pytanie jak w temacie czy warto robić deskowanie dachu  +papa.
Wykonawca oraz teść namawiają mnie na takie rozwiązanie (tłumacząc to stabilniejszym dachem, cieplejszym strychem). Przeglądając forum większość tego nie robi. Jakie są pulsy i minusy?
Jedyny sens jaki ja widzę, a jestem zielony w temacie, to jakbym chciał dachówkę kłaść za rok czy dwa, ale raczej byłaby w tym roku.
Proszę o porady.

Sławek
Odpowiedz
#2
Siema, ja będę deskował, czy to dobre rozwiązanie to Ci nie powiem ale mnie przekonuje do tego kilka rzeczy. Po pierwsze dom stawiam dosłownie w środku lasu, dookoła są lasy, krzaki itp. Myślę, że lepszym zabezpieczeniem przed kunami, wiewiórkami itp. będzie pełne deskowanie. Słyszałem już niejednokrotnie o porozrywanych membranach przez te zwierzaki. Nie wyrobie się raczej aby całość przekryć dachówką (czas, kasa), także przykrycie deskami i papą byłoby narazie na zimę wystarczające. Mieszkam w III strefie śniegowej i wiatrowej, niby powinno się już deskować dachy w tych strefach, choć narazie mieszkam 30 lat w domu bez deskowania i dach stoi jak stał. Goście od wiązarów nie mówili nic na zasadzie, ze powinno się deskować czy nie. Powiedziałem, że raczej będę deskował i uwzględnili to przy projektowaniu.

Co do jednego to kompletnie nie jestem pewien ale też słyszałem, można też przeczytać na necie o tym, że membrany po kilku/kilkunastu latach są delikatne, przerywają się itp.
Odpowiedz
#3