Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Płyta fundamentowa zamiast tradycyjnych fundamentów
#11
(06.07.2017, 17:28)Piotr R napisał(a): Sam mam inny projekt, ale również rozważałem zmianę ław fundamentowych na płytę, jednak cena XPS trochę ostudziła mój zapał.
Ostatecznie zdecyduję się raczej na zasypanie pierwszej warstwy pustaków ceramicznych perlitem, co podobno zmniejsza straty ciepła do gruntu.

Sa teź te fundamentowe bliczki thermoblock czy jakos tam. Policz ile wyniesie ciebie plyta. To że styro drogie to nie znaczy ze w calosciowym wykonaniu nie bedzje to az tak drogie od tradycyjnych ław. 
Pamietaj ze mozesz zrobic plyte juz z podlogowka. Masz gotowe zero bez koniecznosci lania posadzek. Tutaj masz oszczednosci.
Odpowiedz
#12
Ciekawa sprawa z tymi bloczkami. Podobnie stosowane jest szkło spienione. Osobiście bardziej myślałem o ławie na 10cm XPS i na to kolejne 10cm EPS 100 i wylewka z podłogówką. Przy dobrych warunkach gruntowych można by się pokusić o 20 cm EPS 200 i ogrzewaną płytę fundamentową. o jej zaletach nie trzeba mnie przekonywać .
Odpowiedz
#13
hej, potrzebuję porady. płyta czy tradycyjne fundamenty. po zimie mam wodę na 105 cm. teraz przy opadach na 130 cm. podnisę powierzchnie o jakieś 15 cm więc po zimie bedzie na 120 cm a przy opadach na 145 cm. czy tradycyjne fudamenty będą ok ? przy tym poziomie wód gruntowych ?
z góry dzięki.
pzdr, j
Odpowiedz
#14
Po zimie to niektórzy jak wbiją łopatę w ziemię to już dołek zalewa... Tutaj praktycznie poziom wód gruntowych będzie cały czas poniżej ław (chociaż to zależy gdzie budujesz), więc raczej bym się nie obawiał. Tradycyjne fundamenty są przy tym projekcie dużo tańsze i prostsze od płyty. Możesz jedynie się pokusić o odpowiednio szczelniejszą izolację przeciwwilgociową. Ale wszystko najlepiej konsultować z kierownikiem budowy...

Poprzeglądaj też dzienniki innych osób - zobacz że często woda stała po wybraniu gruntu więc poziom musiał być odpowiednio wyższy..
Odpowiedz
#15
Nie izolacje przeciwwilgociową tylko przeciwwodną - bo taką stosuje się w sytuacji gdy wysoki poziom wody oddziałuję hydrostatycznie na fundament.
Np. 2x papa o dobrych parametrach (tj niskiej nasiąkliwości i dużej gramaturze)


No i można pomyśleć o jakiś drenach - i to bym tutaj radził, gdyż wbrew pozorom sytuacja z woda nie jest taka zła

Woda nie jest przeszkodą do stosowania ław fundamentowych - nie jest tez powodem by stosować droższa w wykonaniu płytę.
Natomiast jeśli budujesz na gruntach wysadzinowych to jak najbardziej musisz zrobić fundament na poziomie poniżej strefy przemarzania.
Odpowiedz


#16
Witam
Ja się zastanawiam co było zanim nie było styro xps..
Przecież izolację możecie wykonać na płycie a nie pod.
Jak dla mnie różnica w płycie a fundamencie jest niewielka jeśli nie będziemy izolować płyty od spodu.
Nie wiem jeszcze jak to jest z przemarzaniem gruntu.. 
Kolejna sprawa średnio na płytę liczy się podobnie zbrojenie jak na strop monolityczny czyli średnio 20kg/1m2. Do tego beton.
Odchodzi murowanie i dźwiganie bloczków. Zagęszczanie piachu. Koszt piachu i koparki. 
Kupując beton w większej ilości można negocjować cenę. Do tego szalunki. Kupujecie płyty osb na płytę i wieniec.
Można je np owinąć folią aby nie traciły swoich właściwości. 
Tak z grubsza licząc np z zakładami 13mX11mx0.25m to juz gruba płyta 25cm daje ok 34m3 betonu. Liczmy 36m3 beton po ok 240zl. Wychodzi ok 8600 dajmy ok 9500 na zapas. Do tego zbrojenie 20kg/1m2 to ok 3tony.
Średnio 2.7zl kg to ok 8tys.
Dajmy 9tys to jest 18tys zł. Liczone naprawdę na wyrost. 

Pozdrawiam
Odpowiedz
#17
Jeżeli grunt jest wysadzinowy to i tak trzeba zejść z płytą poniżej strefy przemarzania lub posadowić na wykonanej poduszce z kruszywa. Gra nie warta świeczki, mam przeliczone. Dla domku jednorodzinnego się nie opłaca. Lepiej zaoszczędzone pieniądze zainwestować np. w pompę ciepła lub cokolwiek innego.
Odpowiedz
#18
(16.03.2017, 10:30)Sly12344 napisał(a):
(16.03.2017, 08:15)danielos napisał(a): Witam,
Mam upatrzoną działkę "teoretycznie" wg. kopalni bez szkód górniczych, jednak sąsiad obok leje porządnie zazbrojoną płytę fundamentową - tak na wszelki wypadek. Czy ktoś z użytkowników robił adaptację projektu na terenach kopalnianych???
Chciałbym się zorientować jakie są dodatkowe koszta w tej sytuacji... Wiadomo że lepiej dmuchać na zimne w końcu to inwestycja na całe życie.
Co do wyceny płyty fundamentowej to mam pierwszą wycenę i cena mnie szczerze mówiąc zwaliła z nóg.... Wycena dla standardowej grubości płyty 20cm

Energooszczędna (20 cm ocieplenia EPS): 37.400 zł + 8% VAT

Pasywna (30 cm ocieplenia EPS): 40.600 zł + 8% VAT
XPS: ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZAMIANY NA STYROPIAN XPS dopłata 16 zł do 1m2 / poz. 1
System Grzewczy wodny w płycie : dopłata 55 zł do 1m2 PU
KOMPLETNY System Grzewczy elektryczny w płycie : dopłata ok 160 zł 1m2 PU

Odszukaj Arturo w forum muratora. On robil na plycie dodatkowo zbrojonej ze wzgledu na szkody gornicze. Dostal z tego tytulu odszkodowanie  ale plyta miso byc zaprojektowana pod dany grunt. Podaj firme ktora robila ci wycene?

Ps. Ma ktos wycene pod dom Łukasza? Chce porownac to z tradycyjnymi lawami. Nie piszcie ze cos jest duzo drozsze skoro jeszcze nikt w tej technologi nie zbudował domu Łukasza. Jeśli ktoś strzela z kapelusza te 10tyś wiecej to ja bym sie pochylił nad tym. Przy samodzielnym wykonaniu moze nie byc wcale takiej roznicy. Obecnie xps czy eps 200 to juz prawie ta sama cena.

Dokładnie. Ja też w moim przyszłym domku planuję płytę. Zanim ktoś walnie kwoty rzędu 10 tysięcy i więcej niech to policzy. Ja zamierzam płyte w raz z ogrzewaniem i dodatkowo zastanawiam się nad odkurzaczem centralnym. Takie rozwiazanie pozwala nam zrezygnowac z posadzek a to jest znaczny koszt. Poczytajcie również o płytach zalewabych betonem ze zbrojeniem rozproszonym. Takie rozwiązanie powoduje zużycie mniejszej ilości stali. Samo wykonanie płyty jest prostsze niż stawianie ław oraz dużo szybsze. Pod płyte stosuję się XPS jak i EPS200- jest ciut tańszy.

(27.08.2017, 21:03)Arkadiusz1 napisał(a): Jeżeli grunt jest wysadzinowy to i tak trzeba zejść z płytą poniżej strefy przemarzania lub posadowić na wykonanej poduszce z kruszywa. Gra nie warta świeczki, mam przeliczone. Dla domku jednorodzinnego się nie opłaca. Lepiej zaoszczędzone pieniądze zainwestować np. w pompę ciepła lub cokolwiek innego.

Najpierw to się robi badania gruntu niezależnie od metody budowania. Czy to płyta czy ławy musisz postawić na stabilnym gruncie. W pierwszym poście masz zdjęcie poglądowe. Tam jest narysowana tzw opaska przeciwwysadzeniowa właśnie. Jak przeliczyłeś koszty  to może podziel sie z nami? Chętnie zapoznam się z kosztami. Czekam cały czas na kogoś kto buduje ten dom na płycie
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#19
Odgrzeję temat, bo pochodziłem po wykonawcach i mnie lekko zirytowali.
Nie mam projektu, bo ciągle czekam na urzędowe decyzje, co będę mógł postawić. Na dziś już wiem, że na pewno dach dwuspadowy a i z wymiarami będzie problem, bo trzeba szambo ekologiczne a chcę mieć też garaż itd itp.
Czekając, wypytuję o ceny. Szukam wykonawcy do stanu ZERO, bo raz, że mam umówionych inwestorów, dwa, że jestem już stary i mi się pewnych rzeczy już nie chce, a na pewno dźwigać...
No i..biorąc teoretyczne 100m2 za samą robociznę chcą.. 9 -10 tysi. Jako że dwa lata temu robiłem 110m2 za 6k i jeszcze załatwiałem i przywoziłem materiały inwestorowi..mam gula. Ok,wiem, wszystko drożeje, a gdzie się nie obejrzysz, domki rosną jak pieczarki, więc wiadomo, ceny w górę.
Do tego dochodzi podłogówka. Najtańsza oferta - 90zł/m2 z materiałem.
No to mam prawie 19k plus materiał, koparka..i minimum 10 do 12k w zależności od jakości materiałów (jeśli się mylę, proszę o sprostowanie)
Ktoś tu pisał, że robił wycenę płyty. W jakiej firmie można wiedzieć?
Odpowiedz
#20
(11.12.2017, 23:39)Easy Driver napisał(a): Odgrzeję temat, bo pochodziłem po wykonawcach i mnie lekko zirytowali.
Nie mam projektu, bo ciągle czekam na urzędowe decyzje, co będę mógł postawić. Na  dziś już wiem, że na pewno dach dwuspadowy a i z wymiarami będzie problem, bo trzeba szambo ekologiczne a chcę mieć też garaż itd itp.
Czekając, wypytuję o ceny. Szukam wykonawcy do stanu ZERO, bo raz, że mam umówionych inwestorów, dwa, że jestem już stary i mi się pewnych rzeczy już nie chce, a na pewno dźwigać...
No i..biorąc teoretyczne 100m2 za samą robociznę chcą.. 9 -10 tysi. Jako że dwa lata temu robiłem 110m2 za 6k i jeszcze załatwiałem i przywoziłem materiały inwestorowi..mam gula. Ok,wiem, wszystko drożeje, a gdzie się nie obejrzysz, domki rosną jak pieczarki, więc wiadomo, ceny w górę.
Do tego dochodzi podłogówka. Najtańsza oferta - 90zł/m2 z materiałem.
No to mam prawie 19k plus materiał, koparka..i minimum 10 do 12k w zależności od jakości materiałów (jeśli się mylę, proszę o sprostowanie)
Ktoś tu pisał, że robił wycenę płyty. W jakiej firmie można wiedzieć?

Powyższa wycena była z Megatherm. Otrzymałem dokładnie taka samą. Zapytania ofertowe wysłałem do kilku firm i w zasadzie niewiele się różniły cenowo. Najtaniej 37000 zł netto + 8 VAT.  Bardzo dobrze wypada ogrzewanie wodne pod całym budynkiem to kwota plus 50 zł netto od metra i  temat ogrzewania jest załatwiony. Odchodzi zakup i montaż grzejników, pokoje stają się bardziej ustawne i z oknami można zejść do podłogi.
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  
Menu