proszę o informacje jakie przerwy technologiczne zastosowaliście/zamierzacie stosować na swoich budowach po wykonaniu poszczególnych etapów:
- wylanie ławy fundamentowej;
- wykonanie chudziaka B20 na posadzce;
- wymurowanie ścian nośnych;
- wylanie wieńca.
U mnie na budowie domu z projektu Łukasza powstał problem-zagadka. Mianowicie, u mnie poziom zero jest na wysokości 7,5 bloczka fundamentowego. Majstry wymurowali już 7 warstw i teraz pozostaje do podjęcia decyzja, co robimy dalej.
a) majster zaproponował, że można zrobić grubszą wylewkę dla poziomu 0, robiąc wkoło bloczków po zewnętrznej stronie szalunek na wysokość połowy tego który brakuje i zalać posadzkę powyżej poziomu bloczków, dodatkowo dozbrajając warstwę betonu powyżej bloczków. Mi się osobiście takie rozwiązanie nie widzi i nie wiem, czy jest to zgodne ze sztuką budowlaną.
b) druga opcja majstra to zostawić fundament na 7 warstwach, po czym po wymurowania pierwszej warstwy Ytonga, wykonać posadzkę 0 na odpowiednią wysokość, zalewając betonem połowę pierwszej warstwy Ytonga
Czy ktoś ma jakiś inny pomysł? Czy ktoś spotkał się z tym samym dylematem? Czy nie powinni po prostu ciąć bloczków wzdłuż na pół?
Witajcie
U nas praca prze do przodu i kolejne etapy już za nami
Wykonaliśmy samodzielnie instalację C.W.U. z miedzi (nawet żona pomagała lutować ). Wybraliśmy ten materiał ze względu na dużą wytrzymałość mechaniczną, temperaturową, względnie mały współczynnik rozszerzalności, zahamowuje rozwój bakterii legionella. Osobiście mamy większe zaufanie jeśli chodzi o szczelności połączeń. Instalacja wykonana z rur o średnicy: (kominek + rozdzielacz podłogówki) 1" = 28 [mm] , (drabinka w łazience + woda zimna i ciepła) 3/4" = 22 [mm] , (a same już podejścia wody) 1/2" = 15 [mm]. Po wykonani instalacji wykonaliśmy próby szczelności sprężonym powietrzem o ciśnieniu około 7,5 [bar], trwała ona przez 4 dni i zero wycieku. Następnie zabraliśmy się za wykonanie rozdzielacza od podstaw i ogrzewania podłogowego. Rury, które wybraliśmy są firmy KAN-TERM, średnica to 18 [mm] zamiast standardowej 16 [mm]. Wszystkie pętle o długości od około 100 do 130 [m], zużyliśmy dwie szpule (200 i 600 [m]). Kolejna próba szczelności już kompletnego układu ogrzewania, ciśnienie około 3 [bar], gdyż roboczej i tak będzie tylko 1,5 [bar]. Praca o tyle przyjemna, że szybko przybywało i efekty cieszyły oko Styropian EPS 100 ułożyliśmy w dwóch warstwach o łącznej grubości 16 [cm].
W między czasie tata dokończył elektrykę - skrzynka rozdzielacza. Wszystkie obwody zabezpieczył "różnicówkami", każda końcówka przewodu bielona cyną. Zainstalował porządne (grube) mostki oraz została podłączona bednarka (wykonana została próba oporności, z wymaganych maks 10 [Ohm] uzyskaliśmy 3,48 [Ohm] ).
Do wylewki docelowej posadzki zatrudniliśmy fachowców. Ekipa zgrana i sumienna. Posadzki wykonali w niecałe 6 [h], koszt 2700 zł - czyli
27 zł za [m2] (z materiałem). Profesjonalne podejście ekipy, wszystko robione pod lasery a wylewka gładka jak lustro. Na chwilę obecną wysycha przykryta pod folią.
Witam
Czy przy takich warunkach zabudowy bez problemu mogę skorzystać z projektu ?? Bo zastanawiam się nad kupnem działki ale będziemy budować z projektu domZa150 tys
Witam , planuję budowę domu z projektu Łukasza - jednak w mojej okolicy jest problem z działkami .
Jednak nadarzyła się okazja kupić działkę - ale z jednej wielkiej działki zostały wyodrębnione 4 + droga do nich ( narazi jest sprawa w sądzie o podział ) , dzwoniłem do sprzedającego i powiedział że możemy spisać umowę przedwstępną ( zaliczka 3tyś ) i jak zostanie podzielone to wtedy kupno .
I tu mam problem , czy czekać na podział i wtedy kupić , czy jak to zrobić , ponieważ w gminie nie jest to jeszcze zgłoszone to nie wiem jakie WZ będą do tej działki ( niedaleko jest postawiony podobny dom , jak ten z projektu Łukasza. )
Witam. Nareszcie doczekaliśmy się rozpoczęcia budowy, jest ciężko a to dopiero poczatek. Działamy we dwójkę razem z tatem po 4-5 godzinek po pracy. 4 godziny kopała koparka. na następny dzień zaczęliśmy szalowanie zeszło w sumie 3 dni po 4 godzinki. Dzisiaj podsypalismy w szalunkach i ubilismy żeby zrobić idealny wymiar na 40 cm. Jutro wrzucamy zbrojenie. A na poniedziałek planujemy zalać. Mam pytanko w sprawie elek (łączenie narozników) mam zbrojenie ukręcone 6metrowe i czy na tej krótszej ścianie elką może być wygięte zbrojenie 6metrowe? Licząc że zbrojenie ma 12m to zostało by na elkę po metrze. Czy dołożyć do tego jeszcze osobno elki?
Nareszcie przyszedł czas na murowanie z Ytonga, w miedzy czasie trzeba jeszcze wykonać kanalizę, na razie zrobiony tylko otwór fi 180 w fundamencie. Chudziak będzie wylany dopiero po wieńcu, może grunt się lepiej zagęści.
Murowanie na piuro-wpust bez spoiny pionowej.