Wszystkie pytania dot. samej budowy, papierologii tudzież innych zagadnień proszę kierować w tym wątku.
W wątkach "Koszty" oraz "Budowa" proszę o zachowanie porządku. Chciałbym tam wrzucać tylko swoje posty, aby zachować czytelność dziennika oraz kosztorysu.
Witam wszystkich.
Po długim oczekiwaniu, wreszcie zaczęło się coś dziać i zaczynamy budowę swojego domku.
Będę się starał dzielić postępami w miarę możliwości, choć to nie będzie specjalnie łatwe, ponieważ przebywam za granicą i sam budowę będę obserwował korespondencyjnie. W wyniku tego podejrzewam, że około 90% prac będzie zlecone firmom.
Ze zmian jakie wprowadziliśmy w projekcie to najważniejsze:
-Zmiana długości elewacji frontowej (dołożone 1,4m)
-Wygospodarowany czwarty pokój
-Rezygnacja z kominka i komina
-Zaplanowane dwuspadowe zadaszenie tarasu
-Poszerzone okno tarasowe
Poniżej poglądowy rzut pomieszczeń i konstrukcji dachu oraz parę fotek
Witam forumowiczów.
Planuje zakupić projekt dom za 150, działkę już mam, budowę planuje rozpocząć w przyszłym roku na wiosne.
Mam zawroty głowy przez to ogrzewanie bo sposobów jest milion a znaleźć ten odpowiedni jest ciężko . W poszukiwanie złotego środka wpadłem na piece (grzejniki/kaloryfery) akumulacyjne, oraz na elektryczne akumulacyjne podgrzewanie podłogi. Oba te sposoby czerpią prąd (ładują się) gdy obowiązuje druga tańsza taryfa nocna, i oddają ciepło w dzień. Myślę by zrobić podłogówkę we wszystkich pomieszczeniach, czyli zrobić z tego główne ogrzewanie. Ewentualnie w sypialniach zainstalować piece akumulacyjne, piszę ewentualnie, ponieważ słyszałem że ogrzewanie podłogowe jest niezdrowe dla użytkowników w sypialniach. Poproszę o wypowiedzenie się na ten temat. Wielu użytkowników ogrzewania podłogowego mówi, że jest niewiele kurzu w mieszkaniu. Jest wiele zalet tych systemów, można zrezygnować z kotłowni i kominów gdyż stają się one zbędne, są całkowicie bezobsługowe, no i też bezawaryjne (wyczytałem w necie że na podłogówkę gwarancja jest nawet do 20 lat, same przewody nie licząc termostatów i sterowania) . Temperaturę ogrzewania podłogowego można ustawić z dokładnością (podobno) nawet do 0,1 stopnia Celsjusza. Odpada przegląd kominów i pieców gdyż takowych w tym systemie brak. O wadach wyczytałem niewiele np. waga i gabaryty piecy, problem gdy coś z ogrzewaniem podłogowym się stanie ponieważ trzeba ryć posadzkę.
Może ktoś z forumowiczów posiada takie ogrzewanie albo wiedzę na ten temat? Koszta eksploatacji wbrew pozorom i mitom nie są wygórowane gdyż systemy ładują się w nocy.
Zapraszam do dyskusji.
Zakładam osobny wątek dotyczący zbrojenia - z uwagi, że dotyczy ono zarówno fundamentów, jak i wieńca.
Dzięki temu powinno być łatwiej znaleźć osobom zainteresowanym odpowiednie treści.
Stal na fundament:
- zbrojenie główne fi12 - 41szt. x 6 mb = 246 mb (2,75 zł za mb),
- strzemiona fi6 - 58 szt. x 6 mb = 348 mb (0,75 zł za mb),
- stopy kominowe fi10 - 8 szt. x 6 mb = 48 mb (2,05 zł za mb).
Stal zamówiłem od p. Łukasza z Myśliborza - namiar jest umieszczony na tym forum.
Do cięcia używałem szlifierki kątowej 230 mm oczywiście z tarczą do metalu. Pręty fi6 rozkładałem po 10 sztuk, wymiary zaznaczałem kredą. Cięcie chwila moment. Dla porównania próbowałem szlifierki 125 mm - kilkukrotnie dłuższy czas cięcia.
Ilość strzemion to 230 szt. Zostało mi może ze 20. Cięcie i gięcie strzemion zajęło ok 5h.
Stal giąłem przy użyciu giętarki dostępnej na allegro - polecanej przez kilku użytkowników tego forum.
Radzę kupić model pośredni (posiadający ograniczniki do ustawienia długości pręta), lub najdroższy na łożyskach.
Producent jest z Bogdańca - odebrałem sprzęt osobiście. Dzięki pominięciu allegro wynegocjowałem kilka złotych taniej
Polecam ten sprzęt!
Pręty fi 6 giąłem po 2 sztuki na raz. Do wygięcia fi 12 trzeba już dużej siły (na szczęście gniemy tylko 16 elek na narożniki i 8 na startery trzpieni).
Kraty wyspawane. Oczko 20 cm jak w projekcie - mimo iż Łukasz na filikach robił oczko 10 cm.
Do wiązania belek wykorzystałem 5kg drutu wiązałkowego kupionego w hutrowni za 30 zł. Nie sprawdzałem czy był zważony tak dokładnie jak paczka z castoramy (chyba koło 45 zł), ale drutu było na styk! Teraz dla pewności wziąłbym 6kg, lub od razu 10 - na wieniec.
Do wiązania używałem "kluczyka" - model na wypasie, z obracaną rączką. Kupiłem go razem z giętarką.
10 lat temu procowałem 2 tygodnie przy zbrojeniu i wygodniej mi się pracuje kluczykiem niż obcęgami.
Witam
podaje namiary na dostawce Stali z Myśliborza, porównałem ceny u kilku dostawców w okolicy Gorzowa, Kostrzyna oraz Witnicy.
Oferta p.Łukasz była najatrakcyjniejsza (za pozwoleniem podaje nr tel. 608683339)
stal fi 12- 2.75 mb
stal fi 6- 0.75 mb
stal fi 16- 4.98 mb
Witam.Borykam się z tematem kołkowania.Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? konkretnie do tego budynku.Chcę ocieplić budynek 20cm styropianem ze względu na kasetę rolet zewnętrznych.Cena nie wiele będzie się różnić od 15cm styropianu.Jak myślicie i co zalecacie w tym temacie.Kołkować czy nie kołkować stryropianu ? A może tylko narożniki i w około okien.Nie chodzi mi tu o pieniądze wydane na kołki tylko o sens praktyczny tej operacji czyli kołkowania i czasu jaki trzeba poświęcić na to. Styropian będzie klejony na klej.
Proszę o konkretne odpowiedzi nie wyczytane z internetu.
Witam. Jestem na etapie adaptacji i wyborze zbiornika na odpady płynne. Architekt proponuje narysowanie szamba bezodpływowego żeby nie robić projektu oczyszczalni i zaoszczędzić parę zł. Mówi że nikt nie będzie sprawdzał czy mamy szambo czy oczyszczalnie i argumentuje, że z zewnątrz wyglądają tak samo. Ale jestem ciekawy jak jest naprawdę. Czy potem nie będzie problemów przy odbiorach ?
Zdjęcie humusu. Wyrównanie wykopu do poziomu góry ławy fundamentowej. Robota zrobiona bardzo dokładnie. W "najgorszym" miejscu zebrane ok. 10 cm za mało.
Dzień 1- 6h w 2 osoby
Rano pojechałem po deski na szalunki.
O godz. 9:00 przyjechał geodeta.
Naniósł mi poziom +30 cm, bo nie było możliwości przybić poziomych desek bez wybierania nadwyżki gruntu. Prace geodety trwały ok. 1,5-2h.
Następnie przeniosłem poziomy 30 cm niżej - stąd podwójne deski. Ta dodatkowa robota zajęła ok. 2,5h. Myślę, że lepiej byłoby wybrać ziemię do poziomu 5-10cm poniżej góry ławy. Mniej wybierania ziemi ręcznie przy szalowaniu.
Dzień zakończony na etapie ok. 25% szalunku zewnętrznego. Uważam efekt na zadowalający, biorąc pod uwagę, że miał to być dzień organizacyjny.
Zdążyłem poznać różnicę między kopaniem w piasku a glinie. Miejscami nie będzie łatwo...