Statystyki |
» Użytkownicy: 8,225
» Najnowszy użytkownik: wiola87
» Wątków na forum: 1,112
» Postów na forum: 15,826
Pełne statystyki
|
Użytkownicy online |
Aktualnie jest 217 użytkowników online. » 0 Użytkownik(ów) | 214 Gość(i) Bing, Google, Yandex
|
Ostatnie wątki |
Garaż wg projektu Łukasza
Forum: Realizacje firmy domza150tysiecy.pl
Ostatni post: Chramciuru
08.01.2024, 19:23
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 21,641
|
Wykończenie
Forum: Gniewczyna Łańcucka, Podkarpacie.
Ostatni post: plats
27.12.2023, 13:42
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 45,509
|
Elewacja - ocieplenie bud...
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
27.12.2023, 12:32
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 100,346
|
Co zrobic przed budową?
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
27.12.2023, 10:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 952
|
Gorzów Wlkp. - Adaptacja ...
Forum: Lubuskie
Ostatni post: plats
27.12.2023, 09:56
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 79,994
|
Fotowoltaika
Forum: Klikawa/K. Puław
Ostatni post: plats
20.12.2023, 13:48
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 93,420
|
Elektryka
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
20.12.2023, 12:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 5,249
|
Powiekszony dom - podjal ...
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
02.08.2023, 10:24
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 81,070
|
Rysy na tynku
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
25.07.2023, 13:15
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 57,789
|
Jaki kąt nachylenia dachu
Forum: Forum ogólne
Ostatni post: plats
28.04.2023, 12:59
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 47,739
|
|
|
Garaż - zapotrzebowanie materiałowe i dodatkowe koszta SSO |
Napisane przez: Łukasz - 23.10.2016, 15:51 - Forum: Trójwymiarowe modele projektu domza150tysiecy.pl
- Odpowiedzi (14)
|
|
Siema.
Trochę oddechu więc należało by nadrobić zaległości.
Zacznę od najczęściej powielających się próśb dotyczących dobudowania garażu. Po otrzymaniu niezliczonej ilości wiadomości, odnośnie garażu pokusiłem się o wyciągniecie wspólnego mianownika z Państwa pytań.
Założenia:
- garaż pozwalający na wygodne użytkowanie, z miejscem na półki, rowery, narzędzia, połączony z domem bez konieczności wychodzenia na zewnątrz.
Zmiany w porównaniu do oryginału projektu:
- zmiana przeznaczenia pomieszczeń łazienka - pokój sąsiadujący z kotłownią
- zwiększenie okna z nowo powstałym pokoju
- likwidacja okna w nowo powstałej łazience (łazienka ślepa|)
- zmniejszenie nowo powstałej łazienki kosztem zwiększenia pomieszczenia kotłowni o szerokość + 1m (wymagane aby było połączenie dom garaż. Kotłownia będzie jednocześnie łącznikiem garaż - dom.
Zaprezentowana powyższa wersja z dobudowaniem garażu daje większe możliwości niż te pokazane powyżej. Można np przeznaczyć część garażu na kotłownię, na biuro, na pralnię, można również mocno zwiększyć powierzchnię sypialni, lub nawet wygospodarować dodatkowy pokój.
Można zrezygnować ze ściany nośnej garaż-dom. Możliwości jest wiele, lecz pokazałem rozwiązanie, które najbardziej pasowało do otrzymanych próśb.
Zapotrzebowanie na materiały aby wykonać tą wersję.
Garaż o powierzchni 34,36m2. 4,6mx 7,28m
Powierzchnia zabudowy domu 166m2
Minimalne wymiary działki 18,2 x 25,5m
- beton towarowy na ławy fundamentowe w ilości ok 3m3
- papa termozgrzewalna w ilości ~8m2
- bloczki betonowe w ilości ok 250 szt
- plastyfikator 5l
- cement 20 worków (murowanie ścian i pierwsza warstwa startowa ścian nośnych)
- piasek płukany 2t.
- piasek zasypowy ok 30t.
- beton towarowy na płytę ztw. zera w ilości 4,2m3
- siatki zgrzewane na powierzchnie ok 35m2
- stal żebrowana w ilości 72mb fi12mm oraz ok 65mb stali gładka fi 6mm
- styropian w ilości 1,2m3 na ocieplenie ścian fundamentowych (przy założeniu grubości 10cm)
- siatka elewacyjna w ilości ok 15m2
- klej uniwersalny do płyt i zbrojenia siatki w ilości 10 worków
- dysperbit 25kg (izolacja pionowa przeciwwilgociowa wewn, zewn.)
- papa termozgrzewalna ok 4m2 (pozioma izolacja przeciwwilgociowa)
- bloczki gazobetonowe 24x24x59 ok 250szt
- beton towarowy b20 na wieniec ok 1,1m3
- nadprożo wieniec nad bramą garażową pochłonie dodatkowo ok 1m3 betonu, stal dodatkowo ok 40mb żebro fi12 plus 30mb stal gładka fi6mm na strzemiona.
Dach
- powierzchnia dodatkowego dachu to 50m2. Zapotrzebowanie możemy policzyć śmiało proporcjonalnie do kosztów i zapotrzebowania z kosztorysu ze Szczepidła. (z całą pewnością nie więcej niż 1/4 zużytych materiałów w Szczepidle)
Trafność w/w szacunków na poziomie 95%...
Model 3d
|
|
|
Dzień 9 - Murowanie narożników ścian fundamentowych |
Napisane przez: Łukasz - 21.10.2016, 19:58 - Forum: Dziennik budowy - okolice Myśliborza woj. zachodniopomorskie
- Brak odpowiedzi
|
|
Witam. Dzisiaj wystąpił problem z dostarczeniem materiału na ściany fundamentowe. Po dostarczeniu palety bloczków zabraliśmy się za murowanie. W dniu dzisiejszym udało się wymurować tylko trzy narożniki na docelową wysokość 6 warstw.
Murowanie zaczynamy od ustawienia bloczków narożnikowych. Do ustawienia najlepiej użyć taśmy mierniczej, metalowej. Jeśli mamy naniesione osie na dechy w narożnikach wykopu możemy wzorować się z tych miejsc, pod warunkiem, że wszystkie paliki były bite w linii. Jeśli nie, to pewniejsza forma to taśma miernicza.
Zaprawa cementowa z plastyfikatorem )wapno w płynie). Zdecydowanie wygodniejsza forma. Przy dobraniu odpowiedniej proporcji zaprawa idealnie plastyczna, na której delikatnymi stuknięciami młotka ustawimy bloczka tak jak chcemy. Od 4 warstwy warto skontrolować poziomy narożników aby jeszcze przed ukończeniem na dwóch spoinach wyprowadzić jeśli nie jest równo.
Przy użyciu niwelatora lub "szlaufwagi" wyznaczamy poziom ostatniej warstwy narożników. Ja korzystam z niwelatora, dokładność poziomów w granicach 0,5cm na 6 warstwie.
W pierwszej kolejności muruję pełne narożniki, dopiero następnie narożniki, w których będą trzpienie (słupy) Słupy żelbetowe będą w dwóch narożnikach od garażu oraz jeden narożnik wewnętrzny.
Posadzka garażu -30cm w stosunku do zera. Dziś inwestor postanowił, że pomieszczenie kotłowni będzie w stosunku do zera -15cm, więc powstaną pojedyncze dwa schodki zamiast jednego 30cm z domu do garażu.
Jeśli pogoda dopisze, to chciałbym zakończyć murowanie ścian w następnym tygodniu.
Jutro w planie wszystkie narożniki na gotowca.Aby od poniedziałku ostro ruszyć z murowaniem. Murowanie długich odcinków idzie dużo sprawniej niż zabawa z narożnikami. Niemniej jednak warto na tą zabawę poświęcić tyle czasu ile potrzeba aby było równo i w pionie. Wymiar z pierwszej warstwy musi się pokrywać z tą ostatnią bez dyskusji... Tak wiem, że pójdzie papa, można wysunąć, przesunąć, schować bloczka z nośnych, ale ma być zrobione do lica i koniec
Tak samo sprawa z fugowaniem bloczków na gładko. Proszę sobie wyobrazić niezafugowaną powierzchnię, którą musimy doskonale pokryć izolacją przeciwwilgociową.. Bez fugowania się nie da zrobić tego poprawnie. Kiedyś ściany fundamentowe tynkowano. Dziś wiele osób po prostu muruje , zasmaruje "czarnym" i przykryje szybko styropianem i stoi dom...
|
|
|
Dzień 6 - Podsypka pod ławy, suchy beton. Zbrojenie słupów, elki.. |
Napisane przez: Łukasz - 18.10.2016, 18:53 - Forum: Dziennik budowy - okolice Myśliborza woj. zachodniopomorskie
- Brak odpowiedzi
|
|
Witam
Dziś wybrana reszta gruntu z szalunków na żądaną głębokość. W między czasie przygotowane zbrojenie słupów. Stopa fundamentowa i zbrojenie główne trzech słupów.
Wyznaczone miejsce dla stopy fundamentowej słupa. Zaszalowane i zabraliśmy się za rozwiezienie suchego betonu, który dostarczono ok południa.
W tym przypadku ławy o różnych szerokościach, odpowiednio 60 i 70cm. Przygotowane dwa przymiary na te właśnie szerokości i głębokość 30cm. Przymiar warto wykonać o 2cm węższy od szerokości ławy. Nie będziemy się wtedy siłowali jeśli wykop jest wykonany idealnie w pionie, co właściwie przy gruntach piaszczystych nie jest wcale taką prostą sprawą. Granica bezpieczeństwa przy zamawianiu betonu to ok 0,5m3 na górkę aby mieć pewność, że nie będziemy kręcili na szybko betonu w betoniarce.
Po wrzuceniu suchego betonu do wykopu warto go ubić tzw. "babą" czyli ręcznie wykonanym ubijakiem. Następnie po ubiciu przeciągamy przymiar i mamy na całej ławie dokładnie ułożonego chudziaka.
Jeśli suchy rozwozimy taczką anie wiadrami, musimy zwrócić szczególną uwagę na krawędzie szalunków, które przy wadze taczki i kole dotykającym właściwie deski najzwyczajniej w świecie wypchną piasek i deskę do środka. Ja układam blat nad dechami na podsypce z piasku i paczką wjeżdżam na niego i dopiero sypię do wykopu.
Całość zajęła ok 4h.
Przygotowane również zbrojenie narożników i elki do słupów, w zakładzie ok 0,5m x 1,1m. Elki do narożników 0,6x0,6m.
Krata zbrojenia stopy fundamentowej cyknięta spawami (bez przetopu stali. tylko połapana) wygodniej i sztywniej do reszty prac.
Jutro z rana chudziak będzie gotowy aby wybrać przypadkowo wsypaną ziemię / piasek i możemy układać zbrojenie. Zbrojenie układamy na podkładkach pochodzenia betonowego. Gruz. dachówka bet. etc...
Przy chudziaku nie było by problemu i tragedii jeśli podkładki nie były by betonowe, a np. z czerwonej cegły, nawet z drewna. Dlatego ponieważ dokładnie zostaną otulone betonem i są układane na betonie a nie bezpośrednio na gruncie. Niemniej jednak warto wcześniej przygotować sobie coś pochodzenia betonowego.
Pozostałe prace przed dostarczeniem betonu
- ułożyć zbrojenie i połączyć w wykopie
- przyspawać bednarki
- przymocować zbrojenie słupów.
Powierzchnia ław i stopy to 45,46m2 Przy szalowaniu i ułożonym wcześniej chudziaku pomyłka właściwie nie wchodzi w grę. Ilość wg. wyliczeń to 13,638. Zamawiam 14m3 betonu. W samym koszu od pompy zostaje jakieś 0,2-0,3m3.
|
|
|
Dzień 4 - Szalowanie ławy fundamentowej. Strzemiona |
Napisane przez: Łukasz - 14.10.2016, 20:35 - Forum: Dziennik budowy - okolice Myśliborza woj. zachodniopomorskie
- Brak odpowiedzi
|
|
Witam. Dziś skończyłem szalowanie ław fundamentowych. Przygotowane i powbijane paliki z łat 6x4cm. Łaty należy wbijać pod niewielkim ukosem na zewnątrz od ławy. W momencie wybrania gruntu z pomiędzy desek nie będzie widać wbitych łat oraz nic się nie osunie do wnętrza wykopu.
Łaty musimy oczywiście przymocować do desek, ja używam wkrętów. Główny atut w stosunku do wbijania gwoździ to brak jakiegokolwiek uszkodzenia już istniejącego szalunku. Przy używaniu gwoździ niemalże pewne jest przesunięcie desek, osunięcia ziemi etc..
Również przy demontażu szalunków bardzo szybko i łatwo rozmontujemy całość.
W między czasie przygotowałem strzemiona na ławy. 20x30cm. Pręt fi 6mm długość 1,1m.
Przy ławach zużyję ok 300 szt strzemion. Jeśli wykorzystujemy giętarkę to mamy dużą powtarzalność. Spokojnie można robić 2 strzemiona na raz. Czas wykonania w/w ilości to ok 1,5h.
Oczywiście wygląd strzemion, ich identyczność, zagięcia, wysokość, szerokość nie maja tak wielkiego wpływu. Więc jeśli ktoś będzie je wykonywał domowym sposobem absolutnie w niczym to nie przeszkadza i z niczym nie koliduje. Zakładam, że nie będzie rozbieżności po 5cm na wysokości i szerokości...
W poniedziałek od rana zabieram się na kręcenie belek zbrojenia, w między czasie będzie wybrany grunt z szalunków. Jeśli aura utrzyma sie bez deszczu to we wtorek po południu chcę ułożyć "chudziaka"
W środę chciałbym zalać beton.
Do zrobienia pozostało wykonać stopę pod słup i ukręcić kompletne zbrojenie. Przytwierdzić bednarki i ułożyć suchy beton, i mogę zalewać beton.
Pozdrawiam
|
|
|
Dzień 2 - Wyznaczenie osi, szalowanie ławy fundamentowej. |
Napisane przez: Łukasz - 12.10.2016, 20:24 - Forum: Dziennik budowy - okolice Myśliborza woj. zachodniopomorskie
- Brak odpowiedzi
|
|
Siema.
Pogoda dziś nie pomagała, ale o 14 rozpoczęliśmy szalowanie.
Szalowanie deskami grubości 25mm, wysokość ~15cm. W pierwszej kolejności musimy wyznaczyć poziom ławy fundamentowej. Nie ma znaczenia w jaki sposób zaznaczamy osie budynku, ważne aby wykonawca miał obcykany swój sposób, aby robota była wykonana.
Ja wyznaczam osie na deskach w narożnikach. Trzy łaty naostrzone czterostronnie i pop dwie dechy na narożnik , wszystko do jednego poziomu pod niwelator.
Tak jak pisałem w dniu wczorajszym wyznaczone zostały 4 osie. Resztę wyznaczam we własnym zakresie.
Po wyznaczeniu osi i rozciągnięciu sznura możemy przystąpić do szalowania. Najprostsza a zarazem chyba najszybsza metoda to umieścić deski do poziomu sznura i linii na sucho, czyli bez przykręcania do palików. Nie łącze nawet desek ze sobą na tym etapie. Po przesunięciu sznura w miejsce krawędzi ławy, na całej długości robię wykop mniej więcej na wysokość deski. Następnie układam deskę pod sznurem, do jej wewnętrznej krawędzi i obsypuję z obu stron starając się zachować linię krawędzi ze sznurem. Po obsypaniu dechy do pełnej wysokości z obu stron równomiernie ubijam piasek kontrolując linię sznur - krawędź dechy. Nawet jeśli nie dopilnujemy, nie dopatrzymy linii nie ma problemu, gdyż wystarczy z jednej lub drugiej strony mocniej ubić piasek i deska się poddaje i ustawimy ją do linii. Dopiero po wstępnym ubiciu i ustawieniu do linii możemy mocno zagęścić piasek.
W tym momencie przesunięcie deski o np 2cm jest już niemożliwe i bez obaw możemy kontynuować dalsze szalowanie.
Poniżej fotki z dzisiejszego dnia.
|
|
|
|